Автомобілі не є предметами першої потреби, – Мінфін
Міністерство фінансів України, яке виступає за введення військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів, не вважає їх під час війни з російськими окупантами нагальною потребою українців. Таку заяву зробив міністр фінансів Сергій Марченко.
За його словами, якщо українці хочуть під час війни купити новий автомобіль, то вони мають додатково підтримати ЗСУ.
Марченко вважає, що придбання автомобілів під час війни не є невідкладною критичною потребою. Він наголосив, що транспортні засоби для ЗСУ ввозяться без мита та ПДВ.
Так міністр фінансів України відреагував на критику військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів та вживаних автомобілів (євробів), який планує запровадити Кабмін. Ця норма міститься в урядовому законопроєкті №11416, який 18 липня 2024 року зареєстрували у Верховній Раді. Його ініціатором виступив прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
Очікується, що народні депутати ухвалять у першому та у другому читанні цей законопроєкт у серпні 2024 року. Це означає, що у нашій країні збільшать податки та збори, а також запровадять нові податки вже з 1 вересня поточного року. Якщо, звісно, народні депутати у серпні проголосують у другому читанні за законопроєкт №11416.
Тим часом, багато експертів вважають, що введення військового збору в 15% при першій реєстрації нових і вживаних автомобілів призведе до зворотного ефекту. Грошові надходження до державного бюджету не збільшаться, а знизяться. Це станеться через зниження продажів нових автомобілів та зниження податкових надходжень від розмитнення та від продажу ТЗ. Чому? Справа в тому, що далеко не кожен українець зможе додатково сплатити в середньому 200 000 грн за реєстрацію автомобіля. Тому, як очікують деякі експерти, продажі нових автомобілів у нашій країні впадуть на 30-50%. А ось продажі автомобілів на внутрішньому ринку навпаки збільшаться.
Крім того, законопроєкт №11416 передбачає запровадження авансового платежу податку на прибуток, пов’язаного із ємністю резервуарного парку АЗС. Тобто Кабмін хоче оподаткувати всі резервуари на всіх АЗС. Експерти теж вже розкритикували це нововведення. Так, прогнозується, що через це нововведення багато операторів роздрібного паливного ринку перестануть працювати офіційно, а підуть у “тінь”, щоб не сплачувати додаткові податки. Трейдери, які залишаться на ринку, значно скоротять кількість резервуарів на своїх АЗС та піднімуть ціни на пальне.
Джерело: auto.today.ua