Водіям пояснили, як діяти у разі звинувачень в незаконному тонуванні автомобіля
В Україні законодавство забороняє керування автомобілем з використанням тонованого скла, але є певні винятки. Сьогодні ми розповімо про те, як діяти водієві, якщо поліцейський звинувачує його у незаконному тонуванні автомобіля.
П.31.4.7 Правил дорожнього руху забороняє їздити українськими дорогами на автомобілях з тонованим склом. За це передбачено адміністративне покарання за ч.1 ст. 211 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штраф становить 340 грн, а якщо таке правопорушення правоохоронці фіксують повторно протягом одного року, то можуть забрати посвідчення водія на строк від 3 до 6 місяців. У деяких випадках водія можуть піддати адміністративному арешту на 5-10 діб.
Але українське законодавство допускає тонування скла автомобілів зі світлопропусканням лобового скла не нижче 75%, а іншого скла – не нижче 70%. А от дзеркальне тонування в нашій країні взагалі перебуває під забороною.
Якщо поліцейський звинувачує водія у незаконному тонуванні автомобіля та хоче скласти адміністративний протокол, то потрібно вимагати провести вимірювання світлопропускання скла спеціальним приладом (тауметром). Якщо правоохоронець не провів вимірювання світлопропускання скла автомобіля тауметром, то це є підставою для того, щоб оскаржити штраф у суді.
Однак іноді поліцейські визначають візуально світлопропускання скла. Вони стверджують, що визначення світлопропускання скла з допомогою відповідного приладу не відповідає вимогам закону, т.к. згідно з пунктом 7.8.1. ДСТУ 3649:2010 на відповідність вимогам, зазначеним у пункті 6.8.6, перевіряють візуально. Інструкцією МВС № 1395 від 07.11.2015 щодо оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих не в автоматичному режимі, не передбачено внесення до постанови відомостей про технічний засіб, яким здійснено фото чи відеозапис.
Але суди часто скасовують такі штрафи. Так, у березні 2024 року Богуславський районний суд Київської області у своєму рішенні у справі № 358/2034/23 вказав, що згідно з п.2.2.4 ГОСТ 5727-88 світлопропускання вітрового скла має бути не менше 75%.
Ступінь світлопропускання скла визначається відповідно до ГОСТ 27902-883 за допомогою сертифікованого Науково-технічною комісією з метрології та вимірювальної техніки тауметра за таких умов: температура повітря: 20 ± 5 °С; тиск: 80-106 кПа; відносна вологість повітря: 60±20%.
Джерело: auto.today.ua