Люксова маршрутка: тест-драйв електричного бізнесвена Maxus MIFA 9

В Україні з’явився преміальний електричний мінівен Maxus MIFA 9. Фокус познайомився із нестандартним авто та оцінив рівень його розкоші.

Марка Maxus знайома поки що не всім українцям, утім її автомобілі представлені у різних куточках світу — від Німеччини і до Сінгапуру та Нової Зеландії. В Україні цей бренд з’явився зовсім нещодавно, на початку 2024-го року. І хоча минуло лише півроку, на наш ринок вивели дуже цікаві та незвичні моделі – електричні пікап T90 EV та преміальний мінівен MIFA 9, тест-драйв якого Фокусу вдалося провести нещодавно.

мінівен Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Аби не заглиблюватися в історію, достатньо знати, що Maxus – спадкоємець британського автовиробника LDV, якого в 2009-му році поглинув китайський концерн SAIC (він також володіє брендом MG). На честь сімейства моделей LDV Maxus у 2011-му і було названо новий бренд, під яким зараз випускаються здебільшого електричні автомобілі (хоча є версії і з двигунами внутрішнього згоряння). До речі, SAIC — партнер найбільшого у світі виробника акумуляторів для електромобілів CATL.

Що таке MIFA 9?

Як заявляє виробник, MIFA — це абревіатура від Maximum, Intelligent, Friendly and Artistic (“максимальний, розумний, дружній та мистецький”), а цифрою “9” в лінійці Maxus позначають усі преміальні моделі. За своїми розмірами цей бізнесвен співставний з Cadillac Escalade і більший за Toyota Land Cruiser 300 майже на 300 мм. Простіше кажучи, MIFA 9 – чималий автомобіль.

Maxus MIFA 9 2024, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Габарити Maxus MIFA 9:

  • довжина — 5270 мм;
  • ширина — 2000 мм;
  • висота — 1840 мм;
  • колісна база — 3200 мм.

У дизайні поєднуються класичні риси мінівенів з елементами футуризму. У Maxus MIFA 9 тоненькі діодні фари, ліхтарі складної форми та чимало хрому в оздобленні.

Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Розкіш бізнескласу

Сідаємо всередину, причому спочатку вивчимо другий ряд, оскільки він тут є основним. Зсувні двері доповнені електроприводом, а їх отвір широкий, тому посадка та висадка відбуваються легко.

Новий Maxus MIFA 9 в Україні пропонується винятково у топовій комплектації, де є абсолютно все, що потрібно. Хоча, як на мене, для сімейного авто він навіть занадто розкішний. Перша асоціація, яка приходить на думку – це офіс на колесах, де “головні герої” сидять на середньому ряду. Автомобіль можна використовувати для готельного трансферу чи у якості дорогого бізнес-шатла.

сидіння Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Власне, для пасажирів усе тут і облаштували: є розкладні столики, пульти керування (можна навіть посунути крісло переднього пасажира, щоб не заважало), дуже зручні сидіння з підлокітниками, окрема зона клімату, підсклянники і навіть масаж (причому можна обрати вид масажу та його інтенсивність). Окрім того, для зручності є різні режими налаштування сидінь (напівлежачи, з підставкою під ноги тощо). Звісно, усе це регулюється не вручну, а за допомогою електроприводів.

Третій ряд сидінь теж доволі просторий, хоча місця там все ж менше, та й сидіння не такі зручні й позбавлені тих опцій, які передбачені для VIP-пасажирів другого ряду.

Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Водій – не головний

Що стосується водія, то він тут, швидше, є представником обслуговуючого персоналу. Його місце, звісно, комфортабельне, проте не настільки розкішне. На передній панелі встановлено невеликий цифровий щиток приладів та тачскрін мультимедіа, а кнопок та перемикачів небагато.

Для зручності керування є камери кругового огляду, парктронік, цифрове дзеркало та набір систем безпеки. Одначе водію доведеться дослухатися сигналів електронних “помічників”, незалежно від того, хоче він того чи ні. Адаптивний круїз-контроль, автоматичне гальмування, утримання в смузі – допоміжної електроніки вистачає і вона постійно вдає про себе знати численними сигналами. З іншого боку, зважаючи на клас автомобіля та його орієнтованість на пасажирів, надмірний контроль з боку електронних систем є запорукою безпеки.

Maxus MIFA 9 салон , новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Проте варто констатувати, що якщо примусово не вимикати (хоча б частково) ці системи, вони бувають аж занадто настирливими — як комарі у літній вечір. Тож, аби не з’їхати з глузду, є два виходи: або чітко дотримуватися усіх правил дорожнього руху, або заздалегідь вимикати всі електронні системи (робити це доведеться щоразу після запуску).

Динаміка та запас ходу Maxus MIFA 9

Мотор Maxus MIFA 9 розвиває 245 к. с. і 350 Н∙м і 2,5-тонному мінівену його вистачає. Розгін до сотні займає 9 секунд – це досить непоганий показник для такого велетня. Максимальна швидкість обмежена на позначці 180 км/год.

Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Новий Maxus MIFA 9 має батарею на 90 кВт∙год, а заявлений запас ходу становить 595 км. У реальних умовах досягти такого пробігу без підзарядки малоймовірно, особливо, на трасі. Утім, 450-490 кілометрів – цілком реально. Якщо мінівен “забитий” пасажирами (від їхньої ваги залежить чимало), то запас ходу зменшиться до 400-450 км. З огляду на розміри та місткість MIFA 9, як на мене, такі характеристики є вельми достойними.

Зарядити електрокар змінним струмом потужністю 11 кВт можна за 8,5 години. Швидка зарядка постійним струмом (потужністю 130 кВт) на 80% займає 30 хвилин.

салон Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Тихо та плавно

Враження від їзди доволі суттєво залежать від того, де перебуває пасажир. Приміром, спереду комфортно і тихо, на другому ряду – не гірше, а от третій ряд – це вже не ті відчуття. Там більш шумно, та й робота підвіски більш відчутна.

До речі, хорошою дорогою MIFA 9 їде плавно і навіть “ласкаво” – саме цей епітет, як на мене, найкраще описує підвіску мінівена. А от ями відпрацьовуються доволі “нервово”. Тож стихія цього мінівена – не райцентри з розбитими шляхами, а траса чи мегаполіси з якісним і рівним дорожнім покриттям.

електромобіль Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Ціна Maxus MIFA 9

Оскільки Mifa 9 продається у багатьох країнах світу, із різним оподаткуванням та обсягами ринку, то вартість цього авто сильно відрізняється. У Австралії вона становить $106 000, в Німеччині – майже 70 000 євро, а в Сингапурі – аж $300 000!

В Україні ж станом на зараз купити Міфа 9 у максимальній комплектації можна за 2 109 105 гривень, тобто 45 900 євро. Отже, це найдешевший преміальний мінівен на українському ринку. До того ж. на електромобілі Maxus діє офіційна гарантія 5 років або 100 000 км, а гарантія на батарею становить 8 років або 200 000 км.

Вердикт Фокуса

Maxus MIFA 9 – електрична альтернатива представницьким мінівенам на кшталт Mercedes V-Class чи Volkswagen Multivan. Мінівен розкішний, багато оснащений та водночас суттєво дешевший за аналоги, хоча водієві доведеться миритися з настирливими електронними “помічниками”.

новий Maxus MIFA 9, новий Maxus MIFA 9, електромобіль Maxus, мінівен Maxus

Плюси Maxus MIFA 9:

  • розкішний салон;
  • багате оснащення;
  • відносно невисока ціна.

Мінуси Maxus MIFA 9:

  • настирливі системи безпеки;
  • підвіска не завжди відпрацьовує вибоїни.

Технічні характеристики Maxus MIFA 9:

Тип двигуна електричний
Потужність двигуна, к. с. 245
Обертальний момент, Нм 350
Коробка передач 1-ступінчастий редуктор
Привід передній
Запас ходу, км 595
Макс. швидкість, км/год 180
Розгін 0–100 км/год, с 9
Ємність батареї, кВт∙год 90

Джерело: focus.ua